Zabawa „Co się tu zmieniło?”

 W zabawie bierze udział kilkoro dzieci lub rodzice z dziećmi. Siadają na krzesełkach. Ktoś, kto ma rozpocząć, przygląda się uważnie aby zapamiętać jak najwięcej szczegółów. Następnie wychodzi, a dzieci zamieniają się miejscami i osoba, która wyszła wraca i próbuje odgadnąć i znaleźć to co się zmieniło. Ciekawe kto ma najbystrzejsze oko? 😊

”Dobry sok przez cały rok!”

Jak wiecie, aby być zdrowym trzeba odpowiednio się odżywiać. Najważniejsze są owoce i warzywa. Trzeba ich zjadać bardzo dużo w różnej postaci. Najwięcej witamin mają surowe warzywa i owoce. Trzeba jednak pamiętać o ich umyciu przed zjedzeniem. Bardzo proszę o pomoc rodziców i współpracę z dziećmi w przygotowywaniu soku. Możecie do tego użyć sokowirówki lub blendera. Wrzućcie wasze ulubione owoce i zróbcie soczek a następnie wypijcie na zdrowie! Na smaczne i ciekawe przepisy czekamy na mailu:)

Domowa hodowla kryształków

Do domowej hodowli kryształków niezbędne będą:
– słoik 0,25 l,
– woda,
– sól,
– krótki patyczek lub ołówek,
– kawałek włóczki lub „włochatej” nitki

Zaczynamy od napełnienia słoika ciepłą wodą do około 3/4 wysokości. Dodajemy do niej sól i mieszamy do czasu rozpuszczenia. Roztwór soli powinien być nasycony, zatem musimy dodać tyle soli, aby pomimo mieszania nie chciała się ona już rozpuścić. Następnie kawałek włóczki wiążemy na patyczku np. na ołówku. Powinien mieć taką długość, by po położeniu patyczka na wierzch słoika, dotykał powierzchni wody.
Przed nami najtrudniejsza, bo wymagająca cierpliwości, część: Odstawiamy słoik w ciepłe miejsce i nie dotykamy go przez cały okres krystalizacji. Nasza hodowla powinna trwać około 2-3 tygodnie.

Mieszanie kolorów

Eksperyment pokazuje, w jaki sposób, mieszając podstawowe kolory, możemy stworzyć inne. Potrzebne będą: naczynia (np. słoiki), woda, oliwa i barwniki do żywności. Wlewamy wodę tak, by zajmowała ½ naczynia. Następnie zabarwiamy ją. Pozostałą przestrzeń uzupełniamy oliwą i dodajemy drugi kolor. Słoiczki zakręcamy. Przy potrząsaniu kolory się mieszają, potem wracają na swoje miejsce. Proste, prawda?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=91&v=-BF4JYWfCGo&feature=emb_logo

Sensoryczne migoczące gniotki

Potrzebne będą: butelka, woda, bezbarwny klej w płynie, balon i brokat lub inne świecidełka. Butelkę wypełniamy wodą do połowy. Dodajemy trochę kleju i mieszamy. Następnie wsypujemy brokat. Na butelkę ostrożnie zakładamy balon i przelewamy ciecz. Wiążemy i gotowe!   
https://www.youtube.com/watch?time_continue=28&v=JsJKLUiSItE&feature=emb_logo

Lampiony z polnych kwiatów

Do wykonania lampionów potrzebujesz: dowolnej wielkości szklany słoik, dwustronną taśmę klejącą, kolorowe kwiaty polne, nożyczki, świeczki. Szklany słoik oklejamy dookoła dwustronną taśmą klejącą, a następnie ściągamy zabezpieczanie. Do klejącego się słoika przyklejamy polne kwiaty, liście, źdźbła zboża. Możecie je zebrać wcześniej, lub oklejać słoik podczas spaceru z dzieckiem. To bardzo prosta, twórcza i kreatywna dekoracja, którą z łatwością wykona każde dziecko.

Tęczowy talerz

 Do zabawy potrzebujecie: jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek, duży talerz najlepiej biały, wodę w temperaturze pokojowej. Wokół rantu talerza układamy cukierki w kształcie okręgu, następnie wlewamy powoli na środek talerza wodę i obserwujemy co się dzieje. Ważne, aby po wlaniu wody nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno po talerzu.

Głowa pełna czasowników

Do zabawy będą potrzebne: kartki papieru, coś do pisania – długopisy lub pisaki;

Jak się bawić? Zabawa polega na tym, aby wymienić jak najwięcej czynności kojarzących się z danym zawodem.

Po kolei (bądź według innej ustalonej zasady) każda z osób biorących udział w zabawie wymienia jeden, wybrany przez siebie zawód, np. nauczyciel. Zadaniem wszystkich uczestników jest wypisanie na kartkach czynności związanych z tym zawodem (w tym przypadku nauczycielem). Można wcześniej ustalić czas, jaki jest dany na burzę mózgów. Za każdą poprawnie zapisaną czynność jest punkt. Osoba mająca najwięcej punktów wygrywa! Co robi więc nauczyciel? Sprawdza obecność, robi sprawdziany, uczy, wstawia oceny do dziennika, itp.

Kapsle

Do tej gry wystarczy nam kilka kapsli od butelek. Najpierw rysujemy kredą lub patykiem tor i wyznaczamy start oraz metę. Tor może mieć dowolny kształt i mogą się na nim znajdować różne przeszkody, np. kamienie i patyki które trzeba ominąć. Kładziemy swoje kapsle na starcie i kolejno pstrykamy w nie, próbując dojść swoim kapslem do mety. Jedna runda to jedno pstryknięcie. Jeśli kapsel wyjdzie poza tor, gracz musi zacząć od początku w następnej kolejce. Wygrywa ten, którego kapsel jako pierwszy dotrze do mety.

Klasy

Oto wersja podstawowa bodaj najbardziej popularnej zabawy podwórkowej. Na ziemi rysujemy kształt „chłopka” składającego się z siedmiu pól jak na zdjęciu. Pola numerujemy od 1 do 7. Potrzebne nam będzie również szkiełko lub kamyczek, którym będziemy rzucali.
Znowu przyda nam się wyliczanka, żeby ustalić kolejność uczestnictwa. Kamykiem rzucamy na kolejne pola. Naszym zadaniem jest wskoczenie w wyrysowany kwadrat na jednej nodze i utrzymując się w tej pozycji, podniesienie kamyka z ziemi. Jeśli ta sztuka nam się udała, przeskakujemy wszystkie pola do końca, robimy nawrót (tutaj możemy zmienić nogę) i wracamy w podskokach na start. Należy pamiętać, że na pola ułożone w linii poziomej wskakujemy na dwóch nogach, tak samo jak na pole końcowe, na którym wykonujemy obrót. „Skucha” ma miejsce wtedy, kiedy:
1) nie uda nam się utrzymać równowagi
2) nie trafimy kamykiem w pole
3) kamykiem trafimy w linię między polami
4) pomylimy nogi