Szanowni Rodzice,
Drodzy Uczniowie
!

Nauka zdalna w naszej szkole będzie się dobywała za pośrednictwem platformy Moodle. Wprowadziliśmy ją po to, aby wszystkie informacje były w jednym miejscu. 

Lekcje odbywać się będą według planu zamieszczonego na platformie i na stronie szkoły. Część lekcji będzie odbywała się w postaci połączeń przez kamerkę za pośrednictwem platformy (lekcje online), a część poprzez wykonywanie zadań zamieszczonych przez nauczyciela na platformie, tzw. lekcja offline (czas samodzielnej pracy). Wszystkie informacje o dostępie do platformy i sposobie logowania, znajdują się w pliku „Instrukcja logowania„.

Po wejściu na platformę uczniom wyświetla się strona, na której mają swoje przedmioty. Chcąc wybrać odpowiedni przedmiot, wystarczy kliknąć i pojawią się materiały do lekcji, a także linki do łączenia się z nauczycielem.

W pliku na platformie dodatkowo jest instrukcja jak korzystać z platformy Moodle „Przewodnik po platformie Moodle”.

Prosimy również o zapoznanie się z „Procedurami zdalnego nauczania”.

Ważne informacje:

Adres platformy Moodle: platforma.sp5pruszkow.pl

  • Login i hasło: są takie same jak do komputerów, do których uczniowie logują się na lekcjach informatyki. Login nie może zawierać polskich liter i piszemy go tylko małymi literami.
  • Jeżeli ktoś nie może się zalogować, prosimy o wysłanie wiadomości do wychowawcy klasy za pośrednictwem dziennika Librus. W przypadku innych problemów z platformą Moodle również należy to zgłosić tą drogą.
  • Na stronie głównej platformy Moodle umieszczony jest:
    – plan zajęć,
    – regulamin zajęć online,
    – instrukcje dla uczniów.
  • Nauczyciel sprawdza obecność na podstawie aktywności ucznia na lekcji, tzn. jeżeli zajęcia są przeprowadzane w formie offline (nauczyciel wysyła materiały do samodzielnej pracy), uczeń zobowiązany jest tego dnia do zapoznania się z materiałami i wykonania zadanej pracy.
  • Z poziomu zarządzania platformą możemy monitorować czy uczeń wykonał zadania i czy był zalogowany danego dnia na platformie.

Pliki do pobrania: