Klasa 1B omawiała lekturę „Psie troski” Toma Justyniarskiego w nietypowy sposób. Tworzyli, bowiem „lekturę na wieszaku”. Jest to ciekawa metoda aktywizująca, dzięki której można zebrać w jednym miejscu informacje o lekturze (np. o bohaterach, miejscach i czasie akcji, problematyce) w nietypowej formie i umieścić je na wieszaku. Uczniom bardzo spodobała się ta forma pracy na lekcji. Podzieleni na grupy wykonali przepiękne plakaty bohaterów książki. Uczyli się trudnej sztuki pracy w grupach i dzielenia pomiędzy siebie zadań. W kolejnym etapie budowali schronienia/posłania dla psów. Prace wyszły różne, jak różne są dzieci. Niektórzy szybko skończyli, bo nie mieli weny, inni źle rozplanowali działania w czasie i nie zdążyli zrealizować wszystkiego, co zamierzali. Byli też tacy, którym udało się wszystko, a nawet więcej, niż początkowo zaplanowali. Wszyscy, bez wyjątków byli bardzo zaangażowani. Na koniec pracy z lekturą używaliśmy tabletów, wykonując zadania interaktywne, bazujące na wiadomościach z omawianej lektury.